Meer dan 400 reizigers die elk jaar genieten van een mooie vakantie

Coronavirus

Wat is het huidige reisadvies?
Dit is afhankelijk per land, zelfs per regio en wijzigt regelmatig op dit moment. Kijk voor de laatste update op de site van Buitenlandse Zaken.

Worden er maatregelen genomen door de nationale autoriteiten van (vakantie)landen?
Diverse landen voeren een medische controle uit bij aankomst. U kunt dan denken aan het invullen van een gezondheidsverklaring en een temperatuurmeting bij aankomst op de luchthaven.  Er zijn ook landen die de eis stellen dat u niet in een ander (besmet) land bent geweest in de 14 dagen voorafgaand aan uw aankomst in dat land. Dit overzicht wijzigt constant, kijkt u voor een laatste versie op: www.iatatravelcentre.com

Wat als ik niet meer op vakantie wil?
U kunt uw reis in principe niet zonder kosten annuleren. Wij houden wel rekening met de reisadviezen van het Ministerie van Buitenlandse zaken. De ontwikkelingen volgen elkaar snel op, afhankelijk van de betreffende situatie zullen wij een besluit nemen en maatregelen treffen.

HET CORONAVIRUS / COVID-19

Hoe kan ik mezelf beschermen tegen het virus in een omgeving waar een ziektegeval is geconstateerd?
Het wordt aangeraden om een goede basis hygiëne toe te passen zoals regelmatig de handen wassen met warm water en zeep. Bedek ook mond en neus bij het niezen of hoesten.

Wat zijn de symptomen van dit nieuwe Coronavirus?
Koorts, hoesten en ademhalingsproblemen zijn symptomen van het Coronavirus. Het ziektebeeld lijkt erg op griep. Het virus kan ernstiger symptomen geven bij mensen met een verzwakt immuunsysteem, oudere mensen of mensen met langdurige aandoeningen als diabetes, kanker en chronische longziektes.

Is dit Coronavirus heel besmettelijk?
Hier wordt nog volop onderzoek naar gedaan, het is nog niet bekend hoe besmettelijk het precies is.

Zijn er nog verdere maatregelen nodig?
Nee, de World Health Organization, de WHO, geeft aan dat verdere maatregelen vooralsnog niet nodig zijn.

Gaan de vakanties nog wel door?
Daar kunnen we nog weinig over zeggen. Als er een negatief reisadvies gegeven gaat worden, moeten we ons daar aan houden. We zullen dan met jullie overleggen hoe we het gaan aanpakken. Misschien dat reizen op een ander tijdstip plaats gaan vinden of dat we de bestemming veranderen. Dit allemaal in overleg met jullie.

Wat gaat er gebeuren als de reis door het virus door ons wordt geannuleerd?
Dat bekijken we per situatie.Wij zorgen op dat moment voor een alternatief zodat je onbezorgd op reis kan.
Bijvoorbeeld:
1. een andere bestemming voor de hele groep. Of het kleiner maken van de groep en meerdere huisjes.
2. het verplaatsen van de vakantie naar een andere periode(Voor reizen die omgeboekt worden kan de transactie binnen het platform van STO Garant gewoon actief blijven. Reeds betaalde gelden kunnen dan blijven staan en blijven onder de garantie vallen.
3. een overboeking naar een van de openstaande reizen(Voor reizen die omgeboekt worden kan de transactie binnen het platform van STO Garant gewoon actief blijven. Reeds betaalde gelden kunnen dan blijven staan en blijven onder de garantie vallen.

Wat als ik nu al mijn reis wil annuleren?
De uitbraak van het Coronavirus is GEEN geldige reden van annuleren. Dus nu je reis annuleren, kost je altijd geld, dat geldt ook voor omboekingen.
Wanneer je zelf of je begeleider/verzorger een reis annuleerd heb je GEEN recht op teruggave van je reisgelden. We gaan hier wel flexibel mee om en bekijken per geval hoe we dit oplossen. In de meeste gevallen geven we je een voucher die je kunt besteden voor een andere reis het komende jaar.

Let op! Alle door jou betaalde reisgelden staan op de derdengeldenrekening van Certo-escrow. Dit is een veilig gevoel voor jou.

Wij hopen op je begrip en medewerking. We zullen dit grote probleem met zijn allen moeten gaan oplossen.

We willen de reizigers en begeleiders bedanken voor het meedenken en vooral het meebewegen met deze uitzonderlijke situatie. We doen onze uiterste best voor jullie.